1. Genel
1.1 Diğer şart ve koşullar hariç olmak üzere, işbu Genel Satış ve Teslim (Genel Koşullar) Koşulları temelinde olması haricinde, tarafımızla hiçbir akdin gerçekleştirilmiş olduğu düşünülemez. Bu ayrıca, tarafımızca herhangi bir ek hüküm olmaksızın teslimatların gerçekleştirildiği durumlar için de geçerlidir.
1.2 Bu Genel Koşullar ayrıca, tarafımızdan Genel Koşullarımızın geçerliliğine ilişkin hususi herhangi bir atıfta bulunulmadığı Müşterimizle aramızdaki gelecek muameleler açısından da geçerlidir.
2. Fiyatlar
2.1 Belirtilen fiyatlara nakliye, paketleme ve KDV matrahları dahil değildir.
2.2 Özel üretim ürünlerimizin fiyatları bağlayıcı değildir. Sözleşmenin akdi ve teslimat arasındaki iki ay içerisinde malzeme, işçilik ve genel maliyetlerde doğrulanabilir belirgin artışların meydana gelmesi durumunda, vaktinde teslimde acze düşmediğimiz ya da farklı nedenlerden ötürü maliyet artışından sorumlu olmadığımız sürece, fiyatları maliyet artışına uygun biçimde artırmaya yetkili olacağız.
3. Ödeme
3.1 Teslimatlara ilişkin ödemeler peşinen ve masrafları Siedle'ye yansıtılmaksızın gerçekleştirilecektir.
3.2 kesin hükümle kararlaştırılmadıkça, ihtilafsız ya da aşikar olmadığı müddetçe, Müşteri ödemeyi alıkoymaya ya da mukabil hak taleplerini mahsup etmeye yetkili değildir.
3.3 Belirsizliğe itiraz öne sürdüğümüz durumlarda (Sözleşmenin akdinde anlaşılabilen durumlar olması haricinde, Müşterinin itibarını şüpheye sokacak durumlar, Alman Medeni Kanunu Madde 321) veya Müşterinin toplamda 500.00 Euro'dan daha fazla bir tutarı ödeme aczine düşmesi halinde, tarafımız üzerinde uzlaşılan tüm ödeme tablolarından caymaya ve tüm taleplerini derhal muaccel kılmaya yetkilidir. Derhal ön yapması haricinde, müşterinin mali durumuna ilişkin yanlış bildirimde bulunması halinde, tarafımız sözleşmenin iptalini ilana yetkilidir.
3.4 Ödeme ıskontoları yalnızca, ödeme şartlarımıza riayet edilmesine tabi olarak verilir. İleriki siparişlerden ortaya çıkan tazminat taleplerine karşı ödeme ıskontolarını mahsup etmeye yetkimiz bulunmaktadır.
4. Teslimat
4.1 Müşteri nezdinde abes uygunsuzluklar teşkil etmemek üzere, kısmi teslimatlara müsaade edilir. Fiyat artışı veya kalitede bozulma teşkil etmemesi koşuluyla, teknik özelliklerde değişikliğe izin verilir.
4.2 Taşıyıcıya Teslim (FCA) Furtwangen (Incoterms 2000). Çözümleme mahalli Furtwangen'dir. Taşıyıcıya sevk ya da teslimin Müşterinin rızası ile gecikmesi ya da Müşterinin tesellümü geciktirmesi halinde, sevkiyatın riski, sevkiyatın hazır olduğunu tebliğ anı itibariyle Müşteriye geçer.
4.3 Tarafımızca yalnızca, zarar görmemiş yeniden kullanılabilecek paketlerin çözüm yeri olan Furtwangen'de iadesi kabul edilecektir.
2. Satış, İhracat
5.1 Doğru açıklama ve desteği gerektiren teknik açıdan karmaşık ürünler tedarik ediyor olmamız dolayısıyla, Müşteri yalnızca ticari satıcı ve servislere mal satmak zorundadır.
5.2 Yukarıda 1nci bentte belirtilen yasağa karşı cereyan edecek her türlü ihlal, tarafımızı; mahkemede doğrulanabilecek makul takdirimiz ile belirlenecek olan sözleşmeye dayalı para cezası tanzim etmeye yetkili kılacaktır. Sözleşmeye dayalı verilen cezalar, tüm tazminat taleplerine mahsup edilecektir.
4. Teslimat
6.1 Sipariş teyidinin alınması veya sevki ile ancak; üzerinde uzlaşılan ön ödemenin gelmesi öncesinde alınması gereken Müşteri tarafından sağlanacak tüm gerekli belgelerin, onayların, ibraların, tanzimlerin temininden önce olmamak üzere, üzerinde uzlaşılan teslim süresi başlar. Teslim süresinin sona ermesinden önce malların sevke hazır ya da tebliğ edilmiş olması ya da sözleşme mallarının taşıyıcıya teslim edilmiş olması halinde, teslim süresine uyulmuş olur.
6.2 Şunlara benzer sorumlu tutulamayacağımız türden
aksamaların meydana gelmesi halinde, üzerinde uzlaşılan teslim süreleri makul biçimde uzatılacaktır: Eylemler, lokavtlar ya da sorumluluk alanımız dışındaki teslimat gecikmeleri. Bu tür durumlarda, Müşteri; makul bir mühlet vermesine müteakip, sözleşmeyi feshetmeye yetkilidir. Tüm tazminat talepleri münezzehtir. Sorumlu olmadığımız bir aksamanın sekiz haftadan uzun sürmesi durumunda, Müşteriye hiçbir tazminatta bulunmaksızın yükümlülüğümüzü ifadan ibra ederiz.
6.3 Tarafımızdan kaynaklanan herhangi bir gecikme durumunda, Müşterinin zararı belgelendirebiliyor olması koşuluyla, tarafımız; gecikmeli her haftanın bitiminde net fiyat üzerinden en fazla %0.5'i ancak; teslimatın etkilenen kısmı için, net fiyatın toplamda %5'inden daha fazla olmamak üzere sorumlu tutulabilecektir. Sorumluluk kısıtlaması, kasıt ya da ağır ihmale bağlı zorunlu sorumluluk halleri için geçerli olmayacaktır.
6.4 Tarafımızdan kaynaklanan herhangi bir gecikme halinde, talebimiz doğrultusunda; Müşteri makul bir süre içerisinde sözleşmeyi ilga etmeyi isteyip istemediği veya teslimatta ısrar edip etmediği hususunda beyanatta bulunmaya mecburdur.
6.5 Sipariş edilen malların tesellümünde ya da taşıyıcıya sevkinde veya tesliminde Müşterinin arzusu doğrultusunda bir gecikmenin söz konusu olması durumunda, tarafımız; her iki tarafında daha yüksek ya da daha düşük depolama maliyetlerine dair ispat temin etme haklarına halel getirmeksizin toplamda %5'ten daha çok olmamak üzere başlayan her ay için satın alma fiyatının %0.5'i oranında depolama maliyetlerini Müşteriye fatura etmeye yetkilidir.
4. Garanti
7.1 Önemsiz kusurlar garanti kapsamında değildir. Müşteri veya başka bir üçüncü tarafça gerçekleştirilecek uygunsuz değişiklikler, onarımlar ya da bu tür eylemlerin sonuçları garanti kapsamında değildir.
7.2 Müşteri tesellüme müteakip derhal sevkiyatı muayene edecek ya da teslimatların FCA olarak gerçekleştirilmesi halinde, taşıyıcıya teslim edecek ve vakit kaybetmeksizin ancak; en geç on dört gün içerisinde her türlü zahir hasara dair yazılı tebligatta bulunacaktır. Zahir olmayan hasar, anlaşılmasına müteakip vakit kaybetmeksizin, ancak; en geç yedi gün içerisinde yazılı rapor edilecektir. Aynı durum, Müşteri tarafından görevlendirilen üçüncü taraflara gerçekleştirilen teslimatlar için de geçerlidir. Müşteri; üçüncü taraflarca şikayetlerin zamanında yapılmasını sağlamak zorundadır.
7.3 Garanti süresi dahilinde belirgin kusurların ortaya çıkması (b. 7.4.) ve Müşterinin madde 7.2'de belirtilen süre dahilinde bu kusurlara dair tebligatta bulunmuş olması durumunda, tarafımız; riskin devri esnasında kusurun temel nedeninin mevcut olması koşuluyla, makul süre içerisinde üç defa onarım veya değişim yapma hak ve yükümlülüğüne sahiptir. İkinci koşul için, Müşteri'nin ispat ibraz etmesi gereklidir. Üçüncü tazmin teşebbüsünün başarısız olması durumunda, Müşteri; sözleşmeyi ilga edebilir ya da bölüm 8 altında tanımlanan hiçbir tazminat talebine halel getirmeksizin ödemeden kesinti yapabilir.
7.4 Tazminat taleplerinin süresi bir yıldır. Bu, Alman Medeni Kanunu Madde 479 1nci bendi (geriye dönük talepler) ile öngörülen daha uzun sürelerde ya da yaralanma, tarafımızdan görevimizin tarafımızca veya dolaylı aracılarla ya da kusur ifşa edecek çeşitli kabahatlerle kasten ya da ağır kusurla ihlal edilmesi durumlarında geçerli değildir. Bu durum, sınırlama sürelerinin askıya alınmasına ya da garanti sürelerinin yeniden başlatılmasına ilişkin yasal düzenlemeler için geçerli değildir.
7.5 Müşteri tarafından bilhassa ulaşım, seyahat, işçilik ve malzeme maliyetleri başta olmak üzere bir kusurun giderilmesinden ortaya çıkan masraflar; Teslim edilen eşyanın Müşteri'nin işyerinden başka bir yere nakledilmesine bağlı masrafların ortaya çıkması durumunda hariç tutulacaktır.
7.6 Müşteri tarafından Alman Medeni Kanunu Madde 478 uyarınca ileri sürülecek geriye dönük talepler yalnızca Müşteri ve müşterisinin kusurlara ilişkin yasal tazminat talebinin üstünde ve ötesinde hiçbir anlaşma akdetmemiş olması kapsamında geçerli olacaktır. Müşterinin geriye dönük tazminat talebi kapsamında, madde 7.5 buna uygun şekilde geçerli olacaktır.
7.7 Önemli kusurlara dayalı tazminat taleplerinde, bölüm 8 uygulanacaktır. Müşteri, bölüm 8 ile ilgili olarak, bölüm 7 ile düzenlenenin üstünde veya ötesinde herhangi bir talep öne sürme hakkına haiz olmayacaktır.